torsdag 16 april 2009

Semestern är slut

Ahh. Ända sedan mitt senaste inlägg här på bloggen fram tills nu, har jag haft semester. Jag har hunnit med en himla massa, men tänker bara berätta det absolut viktigaste här - annars skulle jag behöva framställa sidvis med text.

Vi kan ta det från början. Först hade jag en veckas praktik i en riktigt stor verkstad där jag CNC-programmerade. Sedan hade jag en knapp veckas ingenting, där jag verkligen njöt av att göra - ingenting =). Därefter kom mitt första, varmt efterlängtade besök - brorsan!


Efter detta bar det av söderut tillsammans med Nora. Vi kollade in München och Alperna en sväng för att sedan åka i nord-västlig riktning hem till Noras föräldrar. Där tillbringade vi en vecka åt att bara slappna av och ha det skönt.

Väl tillbaka i Berlin igen fick vi nytt besök. Dels av Marin från USA, och dels från Josse och Adam! Det var himla härligt att ha er här syrran! =) Blir alldeles glad när jag tittar på bilden här nedan...





Efter så mycket kul så var det dags för något allvarligt - pabam - intensivkurs i Mekatronik. Vädret lättade dock upp. Vi har haft konstant sol i två veckor och jag skulle gissa att det har varit 22-23 grader mitt på dagen, varje dag! I morgon spås vara den första dagen då trenden bryts och vädret istället blir skräp. Lika bra då alla mina shorts och t-shirts är smutsiga nu =).

Det har givetvis, som sagt, hänt en himla massa emellan det jag har berättat, men det tar vi en annan gång. Nu har skolan börjat igen och efter en termin hårt slit så kan jag nu belöna mig med att inte ta så många kurser. Istället ska jag njuta av en himla massa mer besök! Redan nästa helg kommer Kalle! Wow, äntligen! Och bara några dagar efter det att han har lämnat så dyker Adam upp! Härligt! Mer om detta när det verkligen har hänt.

Till sist: tack alla ni som har fortsatt att gå in och kolla min blogg trots att det varit torrt på inläggssidan de senaste sex veckorna. Jag ska försöka skärpa mig lite i framtiden.

Njut av våren så hörs vi!

1 kommentar:

Unknown sa...

Nice med uppdatering igen! =)