söndag 18 januari 2009

Den galna mannen i korsningen

Igår träffade jag på en konstig man. Jag började dagen med att springa ned runt hörnet för att köpa bläck till min skrivare. När jag öppnade dörren ut mot morgonen och Berlin, var där ett fruktansvärt oväsen. Det var en man som stod och skrek för allt vad han var värd mitt i vägen. Folk kollade lite konstigt på honom och det gjorde att han riktade sina avgrundsvrål mot dem istället för ut i tomma luften. Jag skyndade vidare och utförde mitt ärende och när jag kom tillbaka stod mannen fortfarande kvar och skrek.

Sedan, som omväxling till allt själsdödade plugg, följde jag med Nora för att inspektera en lägenhet. När vi kom tillbaka stod mannen fortfarande kvar. Nu i sällskap med en annan tjock man som han stod och skrek till medan han gestikulerade vilt i luften. Det var en upplevelse att se.

Inga kommentarer: