måndag 19 januari 2009

Jag får stanna =)

Kontraktet på min bostad löper inom 2,5 månader ut. Då kommer killen, som jag hyr det möblerade rummet av, tillbaka från sitt utbytesår i Portugal. Därför har jag varit på lite jakt för att hitta en ny lägenhet att bo i.

Igår på kollektivmiddagen kastades det dock om - till det bättre. Liesa, en av mina tre tjejkombos annonserade med att hon kommer att flytta. En av de andra - Mascha - som kommer från Berlin, erbjöd sig att låna ut möbler (som hon i sin tur skulle låna av sina föräldrar) till mig fram till i sommar. Det innebär att jag inte kommer att flytta längre än ett rum bort! Härligt! Lägenheten jag bor i nu är så bra.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jonatan fick bäst i sin klass på senaste tentan! På tyska! Men han är för ödmjuk för att skriva det i ett blogginlägg så då gör jag det istället (även om jag inte fick... :P) Grattis och bra jobbat!

Jonatan sa...

Haha =)