lördag 1 november 2008

Fotbollsmatch

Idag har jag äntligen brutit min ca 10 år långa avhållsamhet från fotbollsmatcher. Jag spelade omväxlande vänstermitt och vänsterback och det var faktiskt riktigt roligt! Kan dock säga att det är tur att jag har hunnit träna några gånger under hösten, innan det var dags för den riktiga varan.

Mitt lag består till största delen av fransoser och spanjorer. Tillsammans har de en del roliga åsikter och fördomar om folk från Norden. Tyvärr har jag inte alla små fördomar/åsikter som har kommit fram under hösten färska i minnet, men tre saker som sades idag var:

1. Att jag är gigantiskt stor
2. Jag fick öknamnet "Iceman" för att jag borde vara van vid extrem kyla.
3. Efter att domaren under förra matchen inte hade dömt frispark för alla små petitesser så fanns det tydligen mycket att hämnas på. Jag blev uppmanad att gå ut hårt och se till att det tyska motståndarlaget fick känna på nordisk vrede...

Vad det gäller den sista punkten så lyckades jag ganska bra. Inte med mening givetvis, jag är ju snäll som ett lamm, utan eftersom min spelstil inte definieras av exakt bollkontroll utan snarare vilja. Jag springer helt enkelt så fort jag kan och sparkar med all kraft mot bollen. Den här gången lyckades jag ordna att en spelare fick avbryta matchen och ett flertal började halta. Jag ska nog försöka se över min teknik till nästa gång. Fördelen är i alla fall att jag i andra halvan av matchen hade ganska stort spelrum runt om mig, eftersom det inte var så många som vågade utmana ödet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ibland är du verkligen härligt lik din far! ( Det finns ingen rugbyklubb i närheten?! )Kram mamma