torsdag 27 november 2008

Josse m.m.


Oj. Det slog mig just att det idag redan är en vecka sedan Josse anlände till Berlin. Vi hade en himla skön helg tillsammans. Jag låter bilden beskriva besöket ytterligare. =)

Hade en desillusionerande upplevelse för ett par veckor sedan. Upp från tunnelbanan såg jag en äldre dam som försökte släpa en alldeles för stor väska upp för trappan. Jag gick fram till damen, log lite mot henne, frågade om hon kanske ville ha lite hjälp och sedan började jag lyfta upp hennes väska. Damens reaktion blev inte direkt den förväntade. Istället för att pusta ut och säga tack så skrek hon högt: TJUUUV! Dumma tjuv du får inte ta min väska! Lätt chockad släppte jag väskan igen. När jag gick därifrån skrek damen igen: Ingen får ta min väska dumma tjuv! Minst sagt intressant.

I övrigt har det varit ganska mycket skola. Nora råder mig att minska ned något på tempot och menar att allt jag klarar är en bonus och det är nog kloka ord. Vi får väl se hur många kurser jag väljer att skriva tenta i efter julen.

Inga kommentarer: