måndag 15 december 2008

När man talar om trollen...


Ganska lustigt egentligen. Jag släppte ju lös mig själv med hämningslösa avslöjanden om Stefans allmänna - icke existerande - hemkunskaper i mitt förrförra blogg-inlägg, och just därefter hände något lustigt...

Igår var det dags för våran veckoliga kollektiva lägenhetsmiddag och denna veckan var det Stefans tur att laga maten. Resultatet visas i bildspelet här intill (det lustiga är att han redan har hunnit städa lite innan jag tog bilderna...). Stefan började laga maten klockan 10.30 (!) och den var planerad att vara färdig 15.00. När jag och Nora kom hem 14.50 slet Stefan fortfarande som ett djur i köket och det såg ut som ett slakthus. 20 minuter senare stod resultatet klart: det blir ingen mat. Stefan hade under matlagningens gång hällt ut det mesta på golvet. Det som fortfarande var kvar på bordet förklarades efter närmare granskning av mig och Liesa oätligt. Kan säga att vi i alla fall hade ett trevligt restaurangbesök tillsammans.

1 kommentar:

Unknown sa...

Haha! Ja, hela han var en upplevelse att träffa. Snart ses vi mannen! Ha det gött! :)