torsdag 5 februari 2009

Pluggtid = Kvalitetstid?

Det känns som år sedan jag skrev inlägget om "flitens lampa" som lyser. Trots det så är hård-pluggandet inte slut än på länge. En av sju tentor är tillryggalagd. Det innebär emellertid inte att jag inte har lite roligt emellanåt (se bild).



Bilden föreställer mig och Elina (som jag pluggar tillsammans med) när vi försöker sätta guldkant på en lunchpaus med ett reklamfoto. Fotot blev dock inte som vi hade tänkt oss. Som ni ser så var det "Mentos" som var på plats och gjorde reklam (ja, vi fick massa smakprov =)) och som erbjöd folk som ville att göra en mentos-reklambild. Temat var kyss och meningen var att vi antingen skulle posera tillsammans medan vi kysste varsitt uppblåst jätte-mentos-paket eller kyssa varandra hållandes i mentos-paketet. Vi fick dock den briljanta idén att låtsas-kyssas bakom mentos-paketet och att fotografen bara skulle få med överdelen av våra ansikten. Som ni ser på bilden blev det inget vidare lyckat eftersom fotografen i fråga fotade från fel vinkel och avslöjade oss. Jag tror att hon gjorde det på pin tji eftersom hon från allra första början tyckte att våran idé var dum.

Elina råkade för övrigt också idag ut för att en uteliggare satte sig på hemmes pluggplats medan vi var och tog en paus. Efter en lyckad bortkörning satte sig Elina glad i hågen på sin nyåtervunna plats och upptäckte först sekunder senare den något obehagliga lukten som hade spridit sig över hennes arbetsyta :D.

Inga kommentarer: