onsdag 15 oktober 2008

Första tyska skoldagarna

Till slut har skolan alltså ä-n-t-l-i-g-e-n dragit igång även här Tyskland. Jag har hittills haft lektioner i "Finanzierung und Investition", "Einführung in die produktionstechnik" och "Konstruktion I". Än så länge tror jag att det går bra. Jag tror mig också förstå det mesta, även om man aldrig kan vara säker. Det har ju hänt både en och två gånger att man har "förstått" något, för att sedan bli upplyst om att samtalet har handlat om något helt annat. Huvudsaken är i alla fall att jag tror mig förstå och därmed är nöjd.

Jag har planerat att jag ska läsa 6 kurser under höstterminen. Det kanske låter som om det skulle kunna bli en ganska stressig tillvaro, men i själva verket verkar det ganska lugnt. Jag går ut hårt genom att vara långledig torsdag till söndag. =)
Bakslaget kommer väl i februari när det är dags att ha 6 tentor och minst två inlämningsarbeten inom loppet av två veckor...

I övrigt så hoppas jag annars nu på att kanske få boka upp mig en helg för ett besök från något av mina syskon.

3 kommentarer:

Victor sa...

Ja, jag får komma upp någon helg :) Vi får ringa och bestämma något ;)

Victor sa...

Ja, det tycker jag verkligen att du ska boka upp ;) Jag vill verkligen komma upp och hälsa på :)

Jonatan sa...

Det låter bra =). Vore kanonkul om du kom! Vi får ta och styra upp någonting. Hörs!