lördag 11 oktober 2008

Tillbaka från Prag!



Tillbaka! Tyvärr hann jag aldrig skriva på min blogg att jag skulle åka - innan jag åkte. Nu är jag i alla fall hemma på Tysk, solvarm mark igen.

Intrycken från Prag är blandade. Rent utseendemässigt är Prag en av de vackraste städerna jag sett. Sällskapet jag åkte med var också en höjdare! Men tyvärr lockas många fler än jag av Prags skönhet, och det kändes verkligen att det är en turistfälla. Priserna var - trots Tjeckiens allmänt låga prisläge - skyhöga och jag längtade verkligen hem till Berlin varje gång det var dags att äta eller handla. En annan tråkig grej var att det var svårt att prata med invånarna p.g.a. språket. Seriöst så försökte jag 10-15 gånger att få information eller prata med någon, men varken engelska eller tyska hjälpte mig någonvart. Synd!

Trots detta var semestern i alla fall en riktig höjdare! Vi har haft sjukt kul och jag har lyckats med en stor bravad! Denna kräver dock ett eget blogginlägg, så mer om den får ni veta i morgon eller på måndag när jag har fått tag på bildbevis.

Inga kommentarer: