torsdag 25 september 2008

Fotboll

Jag har kommit på att det kanske är bra att jag förtydligar ett och annat kring mitt fotbollsspeleri. De som känner mig bra verkar undra varför fotbollsskor, fotbolltittande och fotbollslag nämns på flertalet ställen i min blogg. Det hade jag också undrat för tre veckor sedan.

Enda förklaringen jag kan komma med är att jag, vilsen som jag var, första dagen i skolan i all hast lovade bort mig till ett lag med utbytesstudenter. Efter första träningen upptäckte jag sedan att jag faktiskt (till min stora förvåning) kunde få tillräckligt med motion av två timmar fotboll om jag konstant höll mig löpande. Därefter upptäckte jag att jag genom att vara överallt på planen kunde, mitt halvkassa bollssinne till trots, vara till stor nytta. Dessutom tilltalar mig regelbundenheten med två träningar och en match i veckan mycket. Alltså slutsats: fotboll i tyskland är kul!

2 kommentarer:

Rickard sa...

Inte bara i Tyskland ;) varför inte prova när du kommer hem till Sverige också?

Jonatan sa...

Hehe, sant. Jag tror att jag fått blodad tand. Kan mycket väl hålla i sig... =)