tisdag 16 september 2008

Tyskakursens tvärvändning

När jag valde tyskakurs hade jag två valmöjligheter.
1. Köpa en bra tyskakurs för något som kändes som en förmögenhet (typ 10 000 sek).
2. Köpa grisen i säcken och ta den som erbjöds (nästan) gratis från skolan.

Eftersom jag av naturen är ekonomisk (läs snål) valde jag det senare alternativet. Tyvärr resulterade det i att förra veckans tyskaundervisning var helt bortkastad. Min lärarinna behagade komma någonstans mellan 30-45 min sent (en dag kom hon inte över huvud taget) och hade inte ens förberett vad vi skulle göra på lektionerna. Hrm. Jag antar att jag inte behöver beskriva exakt hur mycket jag gillade henne. Det jag vill komma till, som antyds redan i rubriken, är att kursen denna veckan har hämtat sig. Vi har fått en ny lärare och han är kanon! Nu ser jag med hungrig blick fram emot min fortsatta undervisning.

Inga kommentarer: