söndag 28 september 2008

Sommarlovets slutspurt

Nej, jag ska inte skriva i imperfekt. Det är bara de tyska terminstiderna som är lite underliga. Om två veckor börjar jag skolan på riktigt. Detta ungefär samtidigt som mina vänner i Linköping går in i sin första tentamensperiod och därmed är halvvägs på sin termin.

Innan skolstarten har jag planerat att:
  • Välja min kurser (bra idé va?).
  • Besöka en gammal bunker från DDR-tiden som skulle användas i händelse av kärnvapenkrig. F.ö. ganska exklusivt eftersom bunkern bara är öppen för allmänheten t.o.m. slutet av oktober då den stängs för gott.
  • Få besök av Adam! =)
  • Eventuellt göra en utflykt till annan ort i Tyskland.
  • Umgås med Nora som börjar sina studier här 6 oktober.
Jag ser fram emot allt! Bättre sommarlov får man leta efter. Längre också (30 maj - 13 oktober slår alla av mig kända rekord).

Inga kommentarer: